Tajomný Black, krémový
a lahodný White. Z dua sa nedávno stalo trio. Zrodil sa GOLD. Perlivé zlato
dvoch tvárí. On a ona vo flakóne. Gold je určite vôňou, v ktorej sa
dá objavovať a veľa objaviť. V nadnesenom význame by sa dalo povedať,
že parfum GOLD akoby rozoznával mužskú a ženskú pokožku. Gold sme skúšali
na vlastnej koži s Evkou viackrát. Na mne vystúpila pikantnosť najmä
ružového korenia, ktoré je v tejto vôni zvládnuté bravúrne, ktoré bolo
nenásilne a prirodzene vmiesené do balzamických zlatavých tónov, ktoré
parfumér Antoine Lie oživil perlivými aldehydmi, ktoré na mne zanechali
mydlovo-kvetinovú stopu popri balzamoch a korení.
Na Evke to malo trošku iný
priebeh, ale na to sme si už zvykli, že čo pokožka, to iný príbeh. Na Evke na
začiatku veľmi výrazné citrusy, ktoré plynulo preskočili do krásneho mydla,
aldehydy perlili nejakú chvíľu na pokožke, neskôr prenechali priestor
kvetinovosti. Kvetinovosť pomaly zosladla bez toho, aby sa príjemná sladkosť
stala ulepenou, vôňa si stále zachovala vzdušnosť, krémovosť a hebkú
štruktúru.
Záver vône sa na nás obidvoch
niesol už v podobnom duchu. Prím hral krémový kumarín a teplé mäkké
balzamické tóny. Na Evke bol záver krémovejší, na mne suchší a mydlo na
mne držalo podstatne dlhšie ako na Evke.
Pre tých, ktorý sa vystrašia pri
slove mydlo chcem podotknúť, že nie je mydlo ako mydlo. V tomto prípade sa
jedná o veľmi jemné luxusné mydlo.
Prirodzene, vône v nás
vyvolávajú obrazy. Evke sa pri privoňaní k základu vynoril obraz ako sedí
pekné oblečená na večeri v luxusnej reštaurácii. Tlmená hudba, sviečky,
kvety vo vázach, šaty, ktoré dokonalo sedia na postave, topánky na vysokom
opätku, stoličky potiahnuté látkou príjemnou na dotyk, pohár perlivého sektu
a špecialita šéfkuchára k tomu... Asi za to môže ten kumarín z bôbov
tonka, ktorý pôsobí trochu gurmánsky.
Mne sa pri privoňaní k vôni
vybavil obraz (možno to bolo počasím, ktoré práve panovalo vonku) ako vchádzam
čerstvo osprchovaný do izby s krbom v ktorom horí oheň. Je živý
a upokojujúci zároveň. Viem, že v tej izbe nie som sám. Je tam žena.
Za oknom je hnusne a sychravo, ale vo vnútri je príjemné teplo z krbu.
Večer začína s parfémom, ktorý prejde od mydlovej čistoty až
k hrejivej túlivosti. Vonku začalo snežiť...
GOLD sa nedá uprieť kvalita
surovín a tiež to, že DNA značky ostala zachovaná. Milovníci
Puredistance tešte sa.
Edit: Kto má rád základ Puredistance White, určite si obľúbi aj GOLD, v "dojazde" vône totiž nájdete mnohé podobnosti.
Pripájam aj link na obsiahly rozhovor,
ktorý som urobil s Janom Ewodom Vosom zakladateľom značky Puredistance. Rozhovor je už síce 4 roky starý, ale
nadšasovo aktuálny v pohľade na filozofiu a hodnoty tejto unikátnej značky:
No comments:
Post a Comment