February 13, 2016

Bozkaj moje meno.

Keď prídeš domov uvarím ti čaj, ktorý máš tak rada. Na stole budú kvety, ktoré máš tak rada. Vieš aké ťažké je ich zohnať teraz, v zime? Napustím ti vaňu a náhádžem do nej samé voňavé veci. Zapálim sviečky a budem sa snažiť to všetko nepodpáliť. Hneď, keď otvoríš dvere bytu, vezmem si ťa do parády a zbavím ťa šiat, všetko bežné a všedné necháme predo dvermi. Zoberiem ťa do náručia a do tej vane si ťa odnesiem. Dúfam, že voda bude tak akurát, aj keď viem, že aj tak budeš kričať a trepať nohami.



Budeš vrieskať, že si nechceš namočiť vlasy a ja sa budem tváriť že som nič nepočul. Skočím tam za tebou, snáď sa nejako pomestíme. Sadnem si za teba a vymasírujem ti krk, ramená a a všetko, na čo rukami dosiahnem. Budeme sa rozprávať, budeme si šepkať, budeme si spievať a budeme sa smiať. A keď už voda bude celkom studená, presunieme sa do spálne. Prezliekol som prádlo, preto vyzerá tak ako vyzerá. Nemám jemnosť tvojich rúk a tvoj zmysel pre úhľadnosť. Ale pochváliš ma. Ty ma vždy pochváliš. Zapadneme do perín. Zadýchame sa a ty pár krát spomenieš moje meno. Určite ti vyhladne. Varil som. Vieš, nebude to žiadne gastronomické nebo, ale bolo to z lásky. Najeme sa v posteli, budem ťa kŕmiť. Kašli na neporiadok, veď žijeme len raz. A pozrieme si film. Ten, ktorý odkladáme už večnosť. A bude aj čokoláda. A zas bude všade. Budeš sa pozerať na obrazovku a ja sa budem pozerať na teba. Aká si neskutočná a že máš pre mňa niečo, čo iná nemá.



A potom sa pôjdeš napiť do kuchyne a budeš hľadať kvety na stole. Ale nenájdeš nič, len prázdnu vázu. Vedľa bude krabička a na nej odkaz s nápisom otvor ma. Hlavou ti prejdú rôzne scenáre, čo som si na teba opäť nachystal. Otvoríš ju a nájdeš v nej flakón. Krásny, okrúhly, pripomínajúci kalamár na atrament. S veľkým čiernym uzáverom a nápisom Kiss my name. Od Monegala. Vieš, ten slávny španielsky parfumér Ramon Monegal. Rozprával som ti o ňom. Pousmeješ sa nad jej názvom, Kiss my name. Bozkaj moje meno. Otvoríš, striekneš a privoniaš. Áno. Budú to ony. Tvoje obľúbené. Pomarančové kvety a tuberóza. Obrovská kytica. Ako živá. Zvodná, plná hravosti a temperamentu. Celá ty. A neskôr v nej objavíš aj jazmín. Krémový, biely, nežný. Proste pôžitok. Ako katalánske leto vo februári. Plné slnka a pohody. Takže vázu môžeš pokojne odložiť. 

PS: Žartujem. Kvety máš na stole v obývačke. Ani sa ti nesnívalo, že by som voňavé tuberózy zohnal aj teraz v zime, čo? A predsa. Ležia pred tebou. To aby si vedela, že stále si... milovaná.


4 comments:

  1. Toto je tak prekrásna recenzia ♥ ďakujem za ňu. A vôňu si píšem k tým, ktoré potrebujem súrne vyskúšať :)

    ReplyDelete
  2. Ďakujem Sisa, písaná od srdca :)

    ReplyDelete
  3. Vydareny! Bavil ma do poslednej bodky.. najviac ta časť o posteľnom prádle.."prezliekol som, vyzerá tak ako vyzera" :-D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...