February 6, 2016

Intímny dych.

Letisková hala. Hlava na hlave. Predieram sa pomedzi dav ľudí, keď zrazu zacítim nádhernú vôňu. Otočím sa za ňou, chcem sa na ňu opýtať, ale už nemám koho. Ten moment je preč, ona je preč a bezprostredný svet okolo mňa sa mení v okamihoch. Obtekajú mnou ľudia, ich príbehy a vône. Intímne blízko, a predsa, za okamih tak ďaleko.

Tá vôňa, ktorú som zacítil mi ostala visieť v nose a mojej hlave. Predstavoval som si aká je, ako asi vyzerá. Žena, ktorá ma ňou vytrhla z konceptu, keď prešla okolo, keď sa preťali naše osobné zóny a my sme sa dostali na vzdialenosť fakt dobrých známych. Zazrel som ju len tak letmo, periférne. Obrázok lákavý, silueta pekná a zvyšok je fantázia. Rozpoznal som vo vôni kvety, nejaké biele a ylang-ylang, tie spoznám zďaleka. Nežné zloženie. V predstavách už rysujem jemné stvorenie. Nahú ju obliekam do šiat, z ktorých ju chcem vyzliekať. V myšlienkách hádam , či pestuje kvety, či má rada more, aké ma vlasy, aká je hore, aká je dole. Či je šteklivá a či sa ráno usmieva, či má oči diabla a povahu anjela. Či má červeň v tvári , keď vychádza zo sprchy zabalená v ručníku, či si sladí kávu a či má rozčítanú knihu na nočnom stolíku. Zahĺbený v kráse tej predstavy, obzerám si ju prstami a dotýkam sa očami. Intimita cudzincov. Osobne neosobná blízkosť mňa a cudzej ženy, ktorú som vlastne nikdy ani nevidel. Zazrel som ju len jediným nádychom, ktorý sa mi dostal pod kožu. Jediným momentom, o ktorý sa neoplatí prísť.

Parfém, to je zvláštna vec. Jeho vôňa okolo nás vytvára auru, pomyselnú kružnicu, našu osobnú zónu, do ktorej dobrovoľne aj nedobrovoľne pozývame známych aj neznámych. Naše tiché vyhlásenia o tom, kto sme. Voňavá vizitka.


Paul Emilien mal víziu, ktorá v ňom dozrievala celé roky. Ako parfémový nadšenec si vytvoril vlastné domáce  laboratórium, kde započal svoje samovzdelávanie v oblasti tvorenia parfémov a kde uzreli svetlo sveta jeho prvé kreácie. Očarený svetom vôní sa rozhodol cestovať po celom svete, aby sa vrátil s novými inšpiráciami, myšlienkami a poznatkami zo sveta luxusných parfémov. Po návrate domov sa uzavrel do svojho laboratória a vyšiel z neho so sériou vlastných parfémov s jasným francúzskym rukopisom. Patrí medzi nich aj Souffle Intime (Intímny dych). Nadýchaná kvetinovka, príjemne svieža, s náznakom mydlovej čistoty. Pozýva k bližšiemu privoňaniu, pretože každý okamih sa môže stať zdrojom inšpirácie. 
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...