V 18. storočí Chateaubriand o perlorodke
napísal, že je plodom nebies, ktorá žije len z nebeského nektáru aby
porodila perlu, ako dôkaz, ako stopu nebeskej činnosti vo fyzickom zrodení. Keď
sa pozriem na flakóny parfémového tria „Legacy“ (dedičstvo) musím uznať, že na
tom niečo bude. Nádherná hra farieb na perleťovom povrchu je pastvou pre oko. Minimalista
by to mohol nazvať gýčom, nostalgická zasnívaná duša pravým umením. Tak či
onak, hodnota práce ľudských rúk je tu zjavná a obdivuhodná.
Myšlienka
vytvorenia tejto parfémovej série sa zrodila na nádhernej pláži v jednom
z tých vzácnych okamihov keď si človek plne uvedomí, že je v úplnej
harmónii s prírodou. V tomto stave blaženosti si všimne perlorodky
ležiace na skale pred ním. Začne premýšľať o perleti pred sebou,
o niečom krásnom, jemne dúhovom o stelesnenej harmónii medzi zemou,
morom, vzduchom a ohňom. Je umenie presnou reprodukciou prírody alebo skôr
jej interpretáciou? O odpoveď na túto otázky sa
pokúsila parfémová dielňa Alexandre.J, ktorá vdýchla perleti punc umenia a
dedičstvo starého remesla.
Všetko
sa začína zberom mušlí. Perlorodka, vzácny kameň z morského piesku rodí perly,
nazývané tiež Afroditine slzy radosti. Ako symbol tvorivej ženskosti a synonymum
lásky a pohody. Pritom steny svojej schránky obaľuje perleťou. Po ich zbere
nasleduje kúskovanie, krájanie a lisovací proces pri ktorom vzniknú zo
škrupín lastúr perleťové kúsky. Potom je tu fľaša, nádoba s parfémom.
Nasleduje proces lepenia perleťových zlisovaných kúskov. 160 na každú fľašu. Všetko
sa ručne obrusuje a leští.
Surový
prírodný materiál započal svoju cestu k premene na objekt luxusu.
K vytvoreniu symboliky ohňa sa používa smaltovacia technika, ktorú je
možné vidieť na vrchnáku ako aj na kruhovom medailóne umiestnenom na prednej
strane v flakónu. Povrchom týchto kriviek sa tiahne zlatá linka, ktorá sa maľuje
ručne zlatou farbou. Pinzetou sa potom dolepia rôzne malé detaily.
Umelecký
remeselníci tu použili rovnaké techniky aké sa používali už v časoch antiky.
Toto prenesené know-how je jadrom týchto zdobených flakónov. Každá fľaša
vyžaduje viac ako 200 hodín tvarovania, leštenia, smaltovania a zdobenia aby sa
jednotlivé materiály spolu spojili do symbiotického celku. Vyžaduje to skúsené
ruky.
Flakóny
lákajú poťažkať, pováľať si ich v rukách a obdivovať malé
vyšperkované detaily a krásne odlesky. Sú naozaj ťažké a honosné.
Uložené v naleštenej a nalakovanej drevenej krabičke ozdobenej plastickým
ornamentom. Ale čo vôňa, ktorá je
v ich vnútri? Je hodná svojho obalu?
White Legacy je kvetinová
a ovocná vôňa s bergamotom, ríbezľami, citrónom a mandarínkou v hlave
parfému. Srdce je spojením jazmínu, myrty a pomarančových kvetov. Kúsok
pačuli pridáva rozmer kvetinovej ženskosti. V závere je učesaná ambra. Svetlá
a jednoznačne žensky ladená.
Black Legacy je pánskou záležitosťou.
Aromatická a výrazná. Začína tmavou malinou, čučoriedkami a kvapkou
oleja z pomarančovej kôry za výraznej podpory pikantného korenia. Do toho
sa rozvoniava kopa suchého voňavého ihličnatého dreva. Pôsobí komplexne, odvážne,
s patričnou hĺbkou.
White Black Legacy si berie niečo
z predošlých dvoch. Z prvej kvetinovú
rafinovanosť a ovocnosť, z druhej kúsok pikantnosti a silu
driev. Vo výsledku je to vskutku zaujímavá kombinácia púdrovo-drevitého irisu,
mimózy a ovocnej, šťavnatej ale nesladkej hrušky. Rozpoznateľná
a sofistikovaná.
Tri
vône, povýšené na umenie dotykom ľudských rúk. Nerobia hanbu svojim obalom. Súčasnosť
v obsahu, dedičstvo tradície vo forme. Perleťová architektúra materiálov
a zmyslov.
No comments:
Post a Comment