December 7, 2017

Vašimi očami: Ako vníma parfémy ekonóm?

S telom antickej sochy, vždy ako vystrihnutý z módneho žurnálu, so zmyslom pre umenie, krásu a estetično... Aj tak sa väčšinu času pozerá na svet cez číslice. Vie to s nimi. Ekonóm. Jozef, Jojo, Jožko. Stretli sme sa vďaka parfémom. Človek s vlastným názorom na parfémy. Tak som sa pýtal...

Vnímaš parfém ako módu, neviditeľný doplnok, ako umenie, spotrebný tovar...? Keď sa zamyslíš, ako vnímaš parfém?

Vnímam ho ako doplnok. Myslím si, že práve takéto doplnky nás robia charakteristickými a určitým spôsobom výnimočnými. Väčšina ľudí podľahne určitým prúdom a tak strácajú osobitosť a originalitu. Preto ako aj vo svete hudby, alebo módy a parfémov uprednostňujem skôr alternatívu k bežným trendom, kde mám priestor si vytvoriť svoj vlastný názor a vkus. Preto som veľmi rád, že som objavil svet Niche vôní, ktoré sú práve tou alternatívou k bežným komerčným značkám.

Podľa čoho si vyberáš parfém?

Pri výbere parfému má asi dosť významný vplyv moja introvertná povaha...nemám rád veľmi výrazné vône. Z tohto dôvodu sa vyhýbam korenistým alebo silným drevitým a tabakovým vôňam. Skôr uprednostňujem prirodzenejšie vône. Najradšej mám vo vôňach horkosť - to mávajú tzv. zelené vône alebo potom svieže vodné, tzv. marine, ktoré si spájam s letom..celkovo by sa asi vône mali vyberať aj podľa toho, čo pri nich človek cíti, aké asociácie alebo spomienky pri nich prežije.

Sú podľa teba vo všeobecnosti Slováci odvážni a osobití vo vôňach alebo sa skôr držia v bezpečných vodách – neurazí, nenadchne?

Skôr by som povedal, že im chýba rozhľad v tomto smere. Poznajú len určité distribučné alebo obchodné siete, kde zvyknú nakupovať a ani si neuvedomujú, že sú obeťou marketingu a že na ulici sa opakujú vždy tie isté vône. Nevyberajú si vône podľa toho, či sa im páčia alebo im pripomenuli nejakú spomienku...ale vyberajú si to podľa toho, čo im odporúči niekto známy, vyberie partner alebo ponúkne predavačka.

Koľko navoňaných ľudí si dnes cítil?

Určite menej ako tých, čo skôr smrdeli...ale to bude možno aj tým, že chodím do fitka, kde sa častokrát stane, že niekto podcení osobnú hygienu. Tá je prvoradá a ľudia by v žiadnom prípade nemali svoj pach (či už je príjemný alebo nie) prekrývať, ale v prvom rade dbať na hygienu a potom svoju osobnosť alebo náladu zvýrazniť nejakou vôňou.

Opustený ostrov. Parfém alebo gumené medvedíky?

To záleží, ak by som bol sám, tak gumené medvedíky - cukor zlepší náladu (aj keď len na chvíľu) a už by som si nemusel strážiť figúru...ak by sa tam predsa len niekto našiel, tak parfém.
Uprednostňuješ nákup cez internet alebo v kamennom obchode?

Oblečenie si v súčasnosti nakupujem prevažne na internete, keďže tu stačí vedieť len svoju veľkosť a vizuálne zhodnotiť, či vám daný strih bude sedieť...pri vôňach to však iné, keďže z popisu alebo zloženia si nedokážete predstaviť konečný efekt. Dokonca aj keď sa ma niekto opýta na značku parfémov a kde na internete by sa to dalo zohnať lacnejšie, pokúsim sa im vysvetliť, že by mali sami zájsť do obchodu, kde môžu vyskúšať veľa iných a nájsť si tú svoju. Niekedy ma dokonca vie až nahnevať, ak sa dopočujem, že niekto si teda ide skúsiť vôňu do obchodu a potom si ju nájde lacnejšiu na internete. Vtedy sa ich spýtam, či to považujú za morálne, že zneužijú obchodníka, ktorý musí platiť nájom a obsluhu a potom dajú zarobiť inému. Preto by si mali kúpiť aspoň ten prvý parfém tam, kde ho objavili...v opačnom prípade si z internetu môžu objednať aj tie vzorky na skúšanie.



Jozef, ďakujem za odpovede. A ostatní nezabudnite, ekonóm je človek, ktorý je zodpovedný za balans medzi nákladom a výnosom, ak mu vstúpite do kancelárie s dobrou vôňou, môže to byť pre vás prínosom. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...