S telom antickej sochy, vždy ako vystrihnutý
z módneho žurnálu, so zmyslom pre umenie, krásu a estetično... Aj tak sa
väčšinu času pozerá na svet cez číslice. Vie to s nimi. Ekonóm. Jozef, Jojo,
Jožko. Stretli sme sa vďaka parfémom. Človek s vlastným názorom na
parfémy. Tak som sa pýtal...
Vnímaš parfém ako módu, neviditeľný doplnok, ako umenie, spotrebný
tovar...? Keď sa zamyslíš, ako vnímaš parfém?
Vnímam ho ako doplnok. Myslím si, že práve takéto doplnky nás
robia charakteristickými a určitým spôsobom výnimočnými. Väčšina ľudí podľahne
určitým prúdom a tak strácajú osobitosť a originalitu. Preto ako aj vo svete
hudby, alebo módy a parfémov uprednostňujem skôr alternatívu k bežným trendom,
kde mám priestor si vytvoriť svoj vlastný názor a vkus. Preto som veľmi rád, že
som objavil svet Niche vôní, ktoré sú práve tou alternatívou k bežným komerčným
značkám.
Podľa čoho si vyberáš parfém?
Pri výbere parfému má asi dosť významný vplyv moja introvertná
povaha...nemám rád veľmi výrazné vône. Z tohto dôvodu sa vyhýbam korenistým
alebo silným drevitým a tabakovým vôňam. Skôr uprednostňujem prirodzenejšie
vône. Najradšej mám vo vôňach horkosť - to mávajú tzv. zelené vône alebo potom
svieže vodné, tzv. marine, ktoré si spájam s letom..celkovo by sa asi vône mali
vyberať aj podľa toho, čo pri nich človek cíti, aké asociácie alebo spomienky
pri nich prežije.
Sú podľa teba vo všeobecnosti Slováci odvážni a osobití vo vôňach alebo sa skôr držia v bezpečných vodách – neurazí, nenadchne?
Skôr by som povedal, že im chýba rozhľad v tomto smere.
Poznajú len určité distribučné alebo obchodné siete, kde zvyknú nakupovať a ani
si neuvedomujú, že sú obeťou marketingu a že na ulici sa opakujú vždy tie isté
vône. Nevyberajú si vône podľa toho, či sa im páčia alebo im pripomenuli nejakú
spomienku...ale vyberajú si to podľa toho, čo im odporúči niekto známy, vyberie
partner alebo ponúkne predavačka.
Koľko navoňaných ľudí si dnes cítil?
Určite menej ako tých, čo skôr smrdeli...ale to bude možno aj
tým, že chodím do fitka, kde sa častokrát stane, že niekto podcení osobnú hygienu.
Tá je prvoradá a ľudia by v žiadnom prípade nemali svoj pach (či už je príjemný
alebo nie) prekrývať, ale v prvom rade dbať na hygienu a potom svoju osobnosť
alebo náladu zvýrazniť nejakou vôňou.
Opustený ostrov. Parfém alebo gumené medvedíky?
To záleží, ak by som bol sám, tak gumené medvedíky - cukor
zlepší náladu (aj keď len na chvíľu) a už by som si nemusel strážiť figúru...ak
by sa tam predsa len niekto našiel, tak parfém.
Uprednostňuješ nákup cez
internet alebo v kamennom obchode?
Oblečenie si v súčasnosti nakupujem prevažne na internete,
keďže tu stačí vedieť len svoju veľkosť a vizuálne zhodnotiť, či vám daný strih
bude sedieť...pri vôňach to však iné, keďže z popisu alebo zloženia si
nedokážete predstaviť konečný efekt. Dokonca aj keď sa ma niekto opýta na
značku parfémov a kde na internete by sa to dalo zohnať lacnejšie, pokúsim sa
im vysvetliť, že by mali sami zájsť do obchodu, kde môžu vyskúšať veľa iných a
nájsť si tú svoju. Niekedy ma dokonca vie až nahnevať, ak sa dopočujem, že
niekto si teda ide skúsiť vôňu do obchodu a potom si ju nájde lacnejšiu na
internete. Vtedy sa ich spýtam, či to považujú za morálne, že zneužijú
obchodníka, ktorý musí platiť nájom a obsluhu a potom dajú zarobiť inému. Preto
by si mali kúpiť aspoň ten prvý parfém tam, kde ho objavili...v opačnom prípade
si z internetu môžu objednať aj tie vzorky na skúšanie.
Jozef, ďakujem za odpovede. A ostatní nezabudnite,
ekonóm je človek, ktorý je zodpovedný za balans medzi nákladom a výnosom, ak
mu vstúpite do kancelárie s dobrou vôňou, môže to byť pre vás prínosom.
No comments:
Post a Comment