Prišli aj Jul et Mad. Roztomilý pár Julien a Madalina
Blanchard. Zohraný tím. Dvaja na prácu, dvaja na lásku. Julien typický
francúzsky švihák, vyštudovaný neurobiológ, Madalina kozmopolitná deva z Rumunských Karpát ostrieľaná parfémovým svetom. Svoj osobný príbeh, svoju
love story uzavreli do flakónov s vôňami, ktorými sa snažia navrátiť
pôvodný glanc slovu parfém. A teraz boli tu. V Bratislave, aby boli
našimi hosťami pri slávnostnom otvorení parfémového butiku 1907 ako predstavitelia sveta neobyčajných parfémov. Ja som sa ich so záujmom pýtal
a oni ochotne odpovedali. Nech sa páči. Rozhovor so Julienom
a Madalinou, predstaviteľmi značky značky Jul et Mad.
1.Jul et Mad je Vašou love story uzavretou do flakónov. Vaša prvá
kolekcia Les Classique reprezentuje silné momenty v príbehu Vašej lásky.
Čo je podľa Vás láska?
Julien: Láska? Univerzálny pocit. Áno je to
naša love story, ale myslím, že v skutočnosti si každý môže vychutnať tento
príbeh a nájsť, rozpoznať seba v tomto príbehu.
Madalina: Ako povedal Julien, je to niečo
univerzálne, nezáleží na to kto ste, kde ste, aké máte postavenie, myslím, že
je to najvyššia ašpirácia každého z nás nájsť ju. My sme mali to šťastie
stretnúť jeden druhého a žiť ten príbeh, pretože sme v skutočnosti žili každý
na inom kontinente a keď sme sa stretli, bolo to niečo úplne neočakávané a
prevrátilo to naše životy naruby. Tieto silné momenty boli dôvodom prečo sme sa
rozhodli vydať kolekciu o našom príbehu lásky. Ako povedal Julien, áno, je to
náš príbeh, ale najkrajšia vec je, že každý sa s ním môže identifikovať, nájsť
sa v ňom.
2. Po
kolekcií “Les Classique” prichádza kolekecia „Les White“. Nakoľko je
pokračovaním Vášho príbehu lásky a prečo Les „White“ prečo biela?
Madalina: (smiech) Je to veľmi jednoduché.
Jul a Mad sú naše prezývky, Jul ako Julien a Mad ako Madalina. Takže pokračovať
sme chceli v rovnakom duchu. Naše priezvisko je Blanchard, ako blanche
(francúzsky biela), teda White (Biely). Pretože všetci naši priatelia nás
volajú “Les White”. White (Biely) poďte na večeru, White (Biely) poďte
von…Takže sme si povedali prečo nie, prečo nepokračovať práve takto. Táto naša
nova kolekcia nie je už o momentoch našej love story, ale je to o našej láske k
umeniu, ku kráse…
Julien: Definuje to, čo máme radi, čo sa
nám páči.
Madalina: Zdielali sme v parfémoch našu love
story. Teraz sa chceme podeliť s ostatnými s tým, kto sme, čo nás
charakterizuje, o veci, ktoré milujeme, pre ktoré máme vášeň. Myslím, že je to
pekné pokračovanie, ďalšia úroveň, krok vpred.
3. Kolekcia
Les Classique je veľmi romantická. Je niečím, s čím sa dokáže stotožniť
takmer každý, pretože všetci prežívame v láske podobné momenty. Je kolekcia “Les Classique” už uzavretá, teda
v konečnom počte?
Madalina: Nie je, samozrejme pracujeme aj na
rozšírení kolekcie “Les Classique”
Julien: Prvé štyri parfémy kolekcie “Les
Classique” boli venované obdobiu spred 10-tich rokov, všetky tie momenty…odvtedy
ubehla dlhá doba, prežili sme spolu veľa s čím sa vieme podeliť.
4. Prečo
ste sa s novým vydaním rozhodli zmeniť cenovú politiku?
Madalina: Rozdelili sme balenia na “luxury
coffret” (luxusné balenie) a “basic”(základné balenie).
Julien: Prevedenie a použité materíály sú
na vyššej úrovni, takže sme cenu prispôsobili ich hodnote. Balenie kolekcie
“Les White” je odlišné od balenia “Les Classique”.
Madalina: Je to kompletne nový koncept. “Les
White” je o starovekých civilizáciách.
Je to pre nás niečo veľmi hodnotné. Rozhodli sme sa prezentovať túto ideu v
rovnakej rovine niečoho vzácneho. Prezentovať náš produkt ako skutočný klenot.
Ako klenot histórie. Zamerať sa na každý jeden aspekt od balenia po vôňu.
Chceli sme len to najlepšie z najlepšieho. Všetko je robené ručne. Fľaša je pri
výrobe celá kompletne ponorená do zlatého kúpeľa a následne je do fľaše celej pokrytej zlatom
ručne vyryté meno našej značky. Drevená krabička je vyrobená rukami umelcov,
ktorí vyrábajú piána, je na nej 5 vrstiev laku. Sú to skutočné majstrovské
kúsky, ktoré ocení každý zberateľ. Nie je z nich vyrobených veľa kusov, nie je
to niečo bežné, obyčajné. Sme spokojní, pretože vieme, že máme tú najvyššiu
kvalitu akú bolo možné dosiahnúť. Na druhej strane sme sa rozhodli viac
prístupniť naše vône všetkým ľuďom, ktorí ich majú radi. Rozhodli sme sa ponúkať
dve varianty balenia. Jeden ako zberateľský kúsok v zlate a druhý ako
zjednodušené prevedenie s klasickým flakónom s jednoduchým balení. Vôňa je
rovnaká. Rovnakú politiku dvoch verzií balenia sme aplikovali aj na kolekciu
“Les Classique”. Našim zákazníkom, ktorí už majú luxusné balenia a nemajú
potrebu mať ďalšie, to zjednodušuje prístup ku vôni, ktorú milujú.
5. V parfume
Therasse a St. Germain je zachytené vaše prvé stretnutie, kde medzi Vami
preškočila povestná iskra tzv. láska na prvý pohľad. Prečo vonia tak ako vonia?
Julien: Zadanie bolo jednoduché a zároveň
zložité. Pre vytvorenie každého z parfémov sme sa rozhodovali spomedzi
parfumérov. Potom sme prišli za nimi a popísali ako sme sa stretli, aké to
bolo. Oni si vybrali hárok papiera a písali. Opisovali sme pocity, ktoré sme
chceli v parféme vyjadriť. A oni vyrobili návrhy. A parfumérka, ktorá vytvorila
Therasse a St.Germain prišla s niečím veľmi komplexným a zaujímavým.
Madalina:
Posadili sme sa obaja pred niekoľkých parfumérov a povedali: tu sme,
toto je náš príbeh, nech sa páči tvorte, nemáte žiadne limity čo sa týka
rozpočtu a kreativity, tvorte slobodne. Vznikli tri verzie vôňe a keď sme
ucítili prvú, povedali sme si Wow! To je presne to, take to bolo, takto sme to
cítili. Je to parfém, ktorý je v rámci kolekcie “Les Classique” najviac
komplexný, zároveň s najjednoduchšou kompozíciou. Je to parfém, ktorý perfektne
popisuje dualitu páru. Je veľmi klasický a zároveň moderný. Pri jeho ovoňaní
sme mali pocit, že je to niečo čo poznáme, ale zároveň sme to ešte necítili
predtým. A keď ho dáte na kožu, ožije. Chytí vás, tak ako prvý očný kontakt. Je
to parfém, ktorý milujete alebo nenávidíte. Je presne ako láska na prvý pohľad,
keď nepochybujete. Zachytáva moment prvého stretnutia. Buď sa zamiluje alebo
nie.
Julien: Je skutočne pre oboch (unisex).
Madalina:
Terrasse à St-Germain sme vydali v novembri 2012 a v januári 2013 získala v New
Yorku cenu FIFI Awards v kategórii “Indie” (FIFI Awards - niečo ako ekvivalent
udeľovania Oskarov vo filme – poznámka NW). Bolo to pre nás prekvapenie a
radosť. Sme na to hrdí.
Niche Week: Gratulujem.
Madalina: Ďakujem. Tento parfém je pre nás
perfektným vyjadrením duality páru.
6. Parfum "Amour de Palazzo" na začiatku nejako voňal vo Vašich predstavách. Ako sa Vám
podarilo túto predstavu dostať do nosa parfuméra a do flakónu?
Julien: Princíp bol rovnaký. Niekoľko
parfumérov robilo na našom zadaní. Potom sme urobili slepý test a vybrali sme
výtvor, ktorý zodpovedal naše predstave. Vybrali sme výtovor, ktorý spravila Dorothée Piot.
Madalina: Pretože sa jej dokonale podarilo
zachytiť naše pocity. Možno preto, že medzi nami a ňou bola dobrá chémia.
Skutočne pochopila našu story. Interpretovať story niekoho iného nie je vôbec
ľahké. Urobila to skvele millimeter po milimetri, tak ako sme si to
predstavovali. Takže nakoniec to bola Dorothée.
7. Pracujete
len so skúsenými parfúmérmi alebo dávate priestor aj novým ešte svetom
neobjaveným talentom?
Madalina: Áno, určite. V skutočnosti to je
to, čo robíme. Radi posúvame parfumérov do popredia, pretože ja som trénovaná
byť parfumérom, ale nie som parfumér. Veľmi rešpektujem majstrov v parfumérii a
ich prácu. Našou myšlienkou je objavovať nové talenty. Napríklad v Acqua
Sextius sme spolupracovali so Cecile Zarokian, pretože sa nám pačila ako človek…
Julien: Keď sa stretneme s človekom, s
parfumérom, musíme mať z neho dobrý pocit, keď sedí pred nami. Určite tam musia byť vzájomné sympatie, musíme si pasovať. To všetko sa potom odráža v parféme.
Madalina: Ďalším je Luca Maffei, s ktorým sme
pracovali na kolekcii "White", konkrétne vytvoril vône “Nea” a “Garuda”. Už
predtým sme pracovali na “White”, ale nemali sme radosť, pretože to
stále nebolo ono, stále tomu niečo chýbalo. A tak sme stretli v septembri (2014)
vo Florencii na Pitti Fragranze na konci výstavy úplnou náhodou jedného
marketingového riaditeľa. Pochádzal tiež z Rumunska a predtavil na Lucu
Maffeia. Je veľmi mladý, ale má obrovské čaro osobnosti. Rozprávali sme sa a
padli slová aj o tom, že pracujeme na novej kolekcii, o čom by mala byť a
nakoniec sme povedali: ak by si mal
záujem a chcel to skúsiť, poď do toho, pošli nám nejaké vzorky. O dva týždne
nás prekvapil dvoma prvotnými verziami vôní “Garuda” a “Nea”.
Niche Week: Takže tie najlepšie veci sa nám
stanú zväčša “náhodou”.
Madalina: Áno.
Súhlasím.
8. Aký typ
vône preferujete?
Julien: Osobne? Dosť často parfémy striedam.
Závisí to od nálady, od obdobia… závisí to od mnohých vecí, ale z našej
parfémovej línie najčastejšie nosím Acqua Sextius v lete a teraz je to Garuda a
tiež Nin-Shar.
Madalina: Vo všeobecnosti mám rada vône kde
sú aj maskulínne ostré tóny ako aj typické dievčenské veci. Som dievča. Takže
mám rada kvetinové, jemne púdrové tóny, s gurmánskym nádychom, ktorý nevytvára
ťažkosť. Mám rada “šťastné” žiarivé parfémy.
9. Túžite
niekedy predávať Vaše parfumy vo veľkých sieťach ale chcete ostať stále niche?
Julien: Ak máš na mysli predávať vo veľkých
sieťach parfumérií, tak odpoveď je absolútne nie, to nie je náš koncept, naša
predstava pre naše parfémy.
Madalina: Pretože naše parfémy vyžadujú čas,
aby boli vysvetlené, čas na pochopenie ich príbehu. Naše parfémy vyžadujú
miesto, kde sa im dostane pozornosti a správnej prezentácie.
Julien: Nechceme ich predávať v
samoobslužných veľkých parfumériách, kde si môžete povedať: vezmem si ich 10.
Madalina: Chceme aby boli vnímané ako niečo
neobyčajné, ako šperk, aby niekto, kto si ich kúpi mal pocit, že má v rukách
niečo vzácne. Aby nestratili na nejakej zaprášenej poličke svoj lesk, svoju
rafinovanosť. Predávame lásku, predávame sen, takže nemôže to byť ako keď
prídete do supermarketu.
Julien: Ak by to tak bolo, vnímali by sme
to ako zahodenie našej práce.
Madalina: Presne tak.
10. Súhlasíte
s tým, že niche parfumy sú vrcholom kvality v parfumovom svete?
Madalina: Väčšina z nich áno. Aj značky ako
Chanel, Dior a Guerlain majú svoju
neodškriepiteľnú kvalitu, majú rôzne kolekcie parfémov v rôznych úrovniach
kvality, ale niche parfumový svet je slobodný v tvorení, vo výbere
ingrediencií, nie je o trendoch, o cenách, o reklame…
11. Ako by
ste teda charakterizovali niche parfumy?
Madalina: Niche? Nemám až tak rada slovo
niche. Rada to všetko nazývam umelecké parfémy, vzácne parfémy, tradičné
parfémy…
Julien: Hlavnou myšlienkou Jul et Mad je
priniesť späť skutočnú esenciu parfémov, francúzskych parfémov, parfémov bez
nálepiek eau de parfum, eau de toilette, eau de cologne…, proste tak ako kedysi
– len “parfum”. Kúpiš si proste “parfum”, to je celé. A je jedno, či si žena
alebo muž. Buď sa ti páči alebo nie. Žiadne štruktúry subdodávateľov, divízií,
reklamné a marketingové oddelenia.
Madalina: Nesledujeme trendy, sme proti
trendom. Používame take ingrediencie, ktoré zapadajú do našho príbehu, ktoré
rozprávajú náš príbeh. Ak použijem termín Niche ako si ho použil ty, tak niche
je niečo, kde môžeme nesledovať trendy, tabuľky spotrebiteľských trhov,
náklady, zisky a straty. Nie je tajomstvo, že nezarábame milióny, ale je to vášeň
a myšlienka vytvoriť to najlepšie z najlepšie, ktorá nás poháňa. Vytvoriť
niečo, čo vytvára v zákazníkovi pocit, že má v rukách niečo veľmi vzácne, niečo,
čo nemá každý. Vytvoriť niečo pre ľudí, ktorí chcú niečo odlišné a už sú unavení,
keď stále počúvajú: teraz by si mala voňať ako Charlize Theron, teraz by si mal
voňať ako Johny Depp (narážka na reklamnú kampaň nemenovanej masovej značky -
poznámka NW). Chcú už od toho preč a vtedy sme tu my.
Julien: Mottom našej značky Jul et Mad je “Parfum
sans compromise” – Parfém bez kompromisov.
12. Ak by
ste mali vytvoriť parfum „ráno po prebdenej noci“ ako by voňal, čo by
obsahoval?
Madalina: To by záležalo čo by sme v tú noc
robili (srdečný smiech aj so Julienom) Mohli by sme pracovať, pretože aj to
stáva, mohli by sme celý čas sledovať seriály alebo… robiť iné veci… počítať
peniaze napríklad. Ale nie, žarty stranou, to by záviselo od… boli by tam
nejaké živočíšne tóny alebo “istá sviežosť” (smiech).
13. Z predošlého
pôsobenie máte bohaté skúsenosti s parfumovým priemyslom z rôznych
kontinentov. Pôsobili ste v Amerike, Európe aj Ázii. Skúste nám
priblížiť osobitosti týchto svetov a ako sa to odráža vo Vašej značke?
Madalina: Tieto
skúsenosti ma uistili v tom, že parfém je univerzálny. Ľudia z rôznych kultúr,
rôzneho pôvodu inak vnímajú vône, iné spôsoby používania vône, takže som mala
šancu nielen pracovať v odlišných krajinách a na rôznych kontinentoch, ale aj
tiež pracovať pre veľmi malé spoločnosti ako aj pre najväčšie. Takže to bola
fantastická skúsenosť, pretože mi to dovolilo vidieť 360° okolo. Moja celá
profesná kariéra aj moje štúdium boli koncentrované na toto odvetvie, na
kozmetický priemysel. Aby som si zaplatila za štúdium, predávala som parfémy. A
mať zakazníka pred sebou každý deň bola neuveriteľná skúsenosť. Bolo to v New
Yorku a stretávala sa z ľuďmi zo všetkých kútov sveta. Takže všetky kultúry sa
zišli pred vašim pultom a každá jedna osoba prichádzala s vlastnými túžbami, so
svojim spôsobom pýtania sa na parfémy, so svojim spôsobom používania vône.
Niche Week: Takže to
bolo veľmi farebné.
Madalina:
Veľmi farebné, bol to zdroj informácií a žiadna marketingová štúdia by
nemohla poskytnúť toľko pohľadov a názorov. A záver z toho je: parfém je
univerzálny, bez ohľadu na našu kultúru, na naše pozadie, na to akým spôsobom
hovoríme o parfémoch… každý jeden z nás sa môže identifikovať s parfémom. Tak
ako tak parfém prináša späť spomienky, je emocionálny. Dvaja ľudia sa môžu s
tým istým parfémom identifikovať rôzne, ale vôňa sa jednoznačne prihovára k
človeku. Parfém dokáže pohnúť s človekom a to je tá najkrajšia vec.
14. Vyrastali
ste v Rumunsku. Čo máte v spojení s Rumunskom najradšej?
Madalina: Karpaty. Pochádzam odtiaľ. Som
horské dievča. Je to moja mama, ktorá tam a je to vlastne celé take rodinné
dedičstvo. Je tam všetko. Stále sa tam rada vraciam. Nezáleží na tom ako dlho
som tam nebola, keď prídem, stále mám pocit, že som nikdy neodišla. Keď som
bola v USA nebola som doma 8 rokov, ale teraz, keď žijem vo Francúzsku tam
chodím niekoľko krát do roka.
15. Najobľúbenejšia
vôňa z detstva?
Madalina: Ruky môjho
otca. Fajčil. Bol veľmi tuhý fajčiar. Fajčil taký lacný tabak, ktorý sa
predával v Rumunsku. Zbožnovala som svojho otca a pamätám si ako som s ním
sedávala ako malá a vôňa tabaku z jeho rúk bola tá najkrajšia alchýmia v spojení
s jeho vôňou. Najkrajšia vôňavá spomienka môjho detstva.
16. Čo pre
Vás znamená úspech?
Madalina: Byť štastná, užívať si, zabávať sa,
mať šancu robiť to čo ma v živote baví a byť šťastná keď to robím.
Julien: A môcť to všetko zdieľať. Jeden z
najsilnejších zážitkov sa nám stal v Ženeve. Jedna osoba ovoniavala Acqua
Sextius a začala plakať, priamo pred nami, pretože to v nej vyvolalo krásne
pocity, spomienky. Len tým, že ovoňala nádherný parfém.
Madalina: A to je pre nás úspech. Nie je
opísaný materiálne, ale reakciou osoby stojacej pred nami.
17. Čo
bude podľa Vás trendom v parfumovom svete v nasledujúcich 10 rokoch?
Julien: Posledné dva roky tu bola explózia
parfémových značiek. Z niečo okolo 100 niche značiek na svete to vzrástlo na
niečo okolo 300-350 značiek v súčasnosti. Vytvára to priestor na diverzifikáciu.
Niektorý odvázajú skutočne dobrú prácu, ale u niektorých mám pocit, že už
nepatria k niche filozófii, chcú len proste zarobiť. Preto si myslím, že mnoho
značiek zmizne z trhu, to určite a vznikne tam rozkol medzi skutočnými niche
značkami, ktoré zostanú malými, raritnými, vyznávajúcimi filozofiu urobiť to
najlepšie z najlepšieho a medzi tými, ktorý budú neprimerane rásť, zvyšovať
objem výroby, znižovať kvalitu a používať marketingové a reklamné nástroje ako
veľké spoločnosti,
Madalina: Existuje tu aj trend skupovania
malých značiek veľkými spoločnosťami. A niektoré sú založené len preto, lebo
snívajú že raz budú kúpené. Uvidíme. Je ťažké odhadnúť čo bude. Čo sa týka nasledujúceho
trendu vo vôňach samotných, myslím, že sa vrátia soliflóry. Vidíme to aj na správaní
spotrebiteľov.. Ľudia hľadajú niečo jednoduché, nekomplikované, čítateľné pre
ich nos, s čím sa vedia ľahko stotožniť. Návrat k pohodliu a bezpečiu, návrat k
veciam, ktoré môžu ľahko identifikovať.
18. Káva
alebo čaj ?
Madalina a Julien: Káva.
Mamaliga alebo Foie
gras?
Madalina: Pre mňa obe. Viem sa adaptovať veľmi
rýchlo (smiech)
NW: Jedol
Julien Mamaligu?
Madalina: Jedol. V Rumunsku pod donútením
mojej mamy (smiech)
Kvety alebo
čokoláda?
Julien a Madalina: Oboje.
Jul alebo Mad?
Madalina: Jul.
Julien: Mad.
(odpovedali
naraz)
19. Už ste
spolu manželia nejaký čas, už ste spolu niečo prežili, akú podobu má Vaša láska
teraz?
Madalina: Myslím, že máme toľko zábavy ako sme mali aj vždy
predtým
Julien: Myslím, že sme celkom šťastný pár, pretože spolu
pracujeme, spolu žijeme, spolu trávime všetok čas 24/7.
Madalina: Na začiatku to bolo plné vášne, opustila som New
York kvôli Julienovi, bol to veľký krok a tento rok oslávime výročie našej
svadby. Myslím, že stále máme iskru, stále nás to baví a radi spolu
zdieľame všetky veci ako predtým a plus je, že sme dospeli, naša láska
dospela, sme viac, hlbšie prepojení a je to aj vďaka tomu ako povedal
Julien, že spolu trávime všetok čas. Máme pocit celistvosti, intenzívnosti,
jeden druhého poznáme lepšie. Láska je stále tu.
Ďakujem za rozhovor.
Madalina: Ďakujeme Štefan, bolo nám potešením.
Julien a Madalina na slávnostnom otvorení prezentovali
svoje vône pri pulte, ktorý sme pre nich pripravili v benátskom štýle,
pretože Benátky, to je ich vôňa Amour de Palazzo, Benátky, to je symbol lásky,
lásky, ktorá visí nad každým z ich parfémov.
No comments:
Post a Comment