October 9, 2015

Rozhovor so Julienom a Madalinou Blanchard, predstaviteľmi značky JUL et MAD.


Prišli aj Jul et Mad. Roztomilý pár Julien a Madalina Blanchard. Zohraný tím. Dvaja na prácu, dvaja na lásku. Julien typický francúzsky švihák, vyštudovaný neurobiológ, Madalina kozmopolitná deva z Rumunských Karpát ostrieľaná parfémovým svetom. Svoj osobný príbeh, svoju love story uzavreli do flakónov s vôňami, ktorými sa snažia navrátiť pôvodný glanc slovu parfém. A teraz boli tu. V Bratislave, aby boli našimi hosťami pri slávnostnom otvorení parfémového butiku 1907 ako predstavitelia sveta neobyčajných parfémov. Ja som sa ich so záujmom pýtal a oni ochotne odpovedali. Nech sa páči. Rozhovor so Julienom a Madalinou, predstaviteľmi značky značky Jul et Mad.


1.Jul et Mad je Vašou love story uzavretou do flakónov. Vaša prvá kolekcia Les Classique reprezentuje silné momenty v príbehu Vašej lásky. Čo je podľa Vás láska?

Julien: Láska? Univerzálny pocit. Áno je to naša love story, ale myslím, že v skutočnosti si každý môže vychutnať tento príbeh a nájsť, rozpoznať seba v tomto príbehu.
Madalina: Ako povedal Julien, je to niečo univerzálne, nezáleží na to kto ste, kde ste, aké máte postavenie, myslím, že je to najvyššia ašpirácia každého z nás nájsť ju. My sme mali to šťastie stretnúť jeden druhého a žiť ten príbeh, pretože sme v skutočnosti žili každý na inom kontinente a keď sme sa stretli, bolo to niečo úplne neočakávané a prevrátilo to naše životy naruby. Tieto silné momenty boli dôvodom prečo sme sa rozhodli vydať kolekciu o našom príbehu lásky. Ako povedal Julien, áno, je to náš príbeh, ale najkrajšia vec je, že každý sa s ním môže identifikovať, nájsť sa v ňom.



2. Po kolekcií “Les Classique” prichádza kolekecia „Les White“. Nakoľko je pokračovaním Vášho príbehu lásky a prečo Les „White“ prečo biela?

Madalina: (smiech) Je to veľmi jednoduché. Jul a Mad sú naše prezývky, Jul ako Julien a Mad ako Madalina. Takže pokračovať sme chceli v rovnakom duchu. Naše priezvisko je Blanchard, ako blanche (francúzsky biela), teda White (Biely). Pretože všetci naši priatelia nás volajú “Les White”. White (Biely) poďte na večeru, White (Biely) poďte von…Takže sme si povedali prečo nie, prečo nepokračovať práve takto. Táto naša nova kolekcia nie je už o momentoch našej love story, ale je to o našej láske k umeniu, ku kráse…
Julien: Definuje to, čo máme radi, čo sa nám páči.
Madalina: Zdielali sme v parfémoch našu love story. Teraz sa chceme podeliť s ostatnými s tým, kto sme, čo nás charakterizuje, o veci, ktoré milujeme, pre ktoré máme vášeň. Myslím, že je to pekné pokračovanie, ďalšia úroveň, krok vpred.


3. Kolekcia Les Classique je veľmi romantická. Je niečím, s čím sa dokáže stotožniť takmer každý, pretože všetci prežívame v láske podobné momenty. Je  kolekcia “Les Classique” už uzavretá, teda v konečnom počte?

Madalina: Nie je, samozrejme pracujeme aj na rozšírení kolekcie “Les Classique”
Julien: Prvé štyri parfémy kolekcie “Les Classique” boli venované obdobiu spred 10-tich rokov, všetky tie momenty…odvtedy ubehla dlhá doba, prežili sme spolu veľa s čím sa vieme podeliť.

4. Prečo ste sa s novým vydaním rozhodli zmeniť cenovú politiku?

Madalina: Rozdelili sme balenia na “luxury coffret” (luxusné balenie) a “basic”(základné balenie).
Julien: Prevedenie a použité materíály sú na vyššej úrovni, takže sme cenu prispôsobili ich hodnote. Balenie kolekcie “Les White” je odlišné od balenia “Les Classique”.
Madalina: Je to kompletne nový koncept. “Les White” je o starovekých  civilizáciách. Je to pre nás niečo veľmi hodnotné. Rozhodli sme sa prezentovať túto ideu v rovnakej rovine niečoho vzácneho. Prezentovať náš produkt ako skutočný klenot. Ako klenot histórie. Zamerať sa na každý jeden aspekt od balenia po vôňu. Chceli sme len to najlepšie z najlepšieho. Všetko je robené ručne. Fľaša je pri výrobe celá kompletne ponorená do zlatého kúpeľa  a následne je do fľaše celej pokrytej zlatom ručne vyryté meno našej značky. Drevená krabička je vyrobená rukami umelcov, ktorí vyrábajú piána, je na nej 5 vrstiev laku. Sú to skutočné majstrovské kúsky, ktoré ocení každý zberateľ. Nie je z nich vyrobených veľa kusov, nie je to niečo bežné, obyčajné. Sme spokojní, pretože vieme, že máme tú najvyššiu kvalitu akú bolo možné dosiahnúť. Na druhej strane sme sa rozhodli viac prístupniť naše vône všetkým ľuďom, ktorí ich majú radi. Rozhodli sme sa ponúkať dve varianty balenia. Jeden ako zberateľský kúsok v zlate a druhý ako zjednodušené prevedenie s klasickým flakónom s jednoduchým balení. Vôňa je rovnaká. Rovnakú politiku dvoch verzií balenia sme aplikovali aj na kolekciu “Les Classique”. Našim zákazníkom, ktorí už majú luxusné balenia a nemajú potrebu mať ďalšie, to zjednodušuje prístup ku vôni, ktorú milujú.


5. V parfume Therasse a St. Germain je zachytené vaše prvé stretnutie, kde medzi Vami preškočila povestná iskra tzv. láska na prvý pohľad. Prečo vonia tak ako vonia?

Julien: Zadanie bolo jednoduché a zároveň zložité. Pre vytvorenie každého z parfémov sme sa rozhodovali spomedzi parfumérov. Potom sme prišli za nimi a popísali ako sme sa stretli, aké to bolo. Oni si vybrali hárok papiera a písali. Opisovali sme pocity, ktoré sme chceli v parféme vyjadriť. A oni vyrobili návrhy. A parfumérka, ktorá vytvorila Therasse a St.Germain prišla s niečím veľmi komplexným a zaujímavým.
Madalina:  Posadili sme sa obaja pred niekoľkých parfumérov a povedali: tu sme, toto je náš príbeh, nech sa páči tvorte, nemáte žiadne limity čo sa týka rozpočtu a kreativity, tvorte slobodne. Vznikli tri verzie vôňe a keď sme ucítili prvú, povedali sme si Wow! To je presne to, take to bolo, takto sme to cítili. Je to parfém, ktorý je v rámci kolekcie “Les Classique” najviac komplexný, zároveň s najjednoduchšou kompozíciou. Je to parfém, ktorý perfektne popisuje dualitu páru. Je veľmi klasický a zároveň moderný. Pri jeho ovoňaní sme mali pocit, že je to niečo čo poznáme, ale zároveň sme to ešte necítili predtým. A keď ho dáte na kožu, ožije. Chytí vás, tak ako prvý očný kontakt. Je to parfém, ktorý milujete alebo nenávidíte. Je presne ako láska na prvý pohľad, keď nepochybujete. Zachytáva moment prvého stretnutia. Buď sa zamiluje alebo nie.
Julien: Je skutočne pre oboch (unisex).
Madalina: Terrasse à St-Germain sme vydali v novembri 2012 a v januári 2013 získala v New Yorku cenu FIFI Awards v kategórii “Indie” (FIFI Awards - niečo ako ekvivalent udeľovania Oskarov vo filme – poznámka NW). Bolo to pre nás prekvapenie a radosť. Sme na to hrdí.
Niche Week: Gratulujem.
Madalina: Ďakujem. Tento parfém je pre nás perfektným vyjadrením duality páru.



6. Parfum "Amour de Palazzo" na začiatku nejako voňal vo Vašich predstavách. Ako sa Vám podarilo túto predstavu dostať do nosa parfuméra a do flakónu?

Julien: Princíp bol rovnaký. Niekoľko parfumérov robilo na našom zadaní. Potom sme urobili slepý test a vybrali sme výtvor, ktorý zodpovedal naše predstave. Vybrali sme výtovor, ktorý spravila  Dorothée Piot.
Madalina: Pretože sa jej dokonale podarilo zachytiť naše pocity. Možno preto, že medzi nami a ňou bola dobrá chémia. Skutočne pochopila našu story. Interpretovať story niekoho iného nie je vôbec ľahké. Urobila to skvele millimeter po milimetri, tak ako sme si to predstavovali. Takže nakoniec to bola Dorothée.


7. Pracujete len so skúsenými parfúmérmi alebo dávate priestor aj novým ešte svetom neobjaveným talentom?

Madalina: Áno, určite. V skutočnosti to je to, čo robíme. Radi posúvame parfumérov do popredia, pretože ja som trénovaná byť parfumérom, ale nie som parfumér. Veľmi rešpektujem majstrov v parfumérii a ich prácu. Našou myšlienkou je objavovať nové talenty. Napríklad v Acqua Sextius sme spolupracovali so Cecile Zarokian, pretože sa nám pačila ako človek…
Julien: Keď sa stretneme s človekom, s parfumérom, musíme mať z neho dobrý pocit, keď sedí pred nami. Určite tam musia byť vzájomné sympatie, musíme si pasovať. To všetko sa potom odráža v parféme.
Madalina: Ďalším je Luca Maffei, s ktorým sme pracovali na kolekcii "White", konkrétne vytvoril vône “Nea” a “Garuda”. Už predtým sme pracovali na “White”, ale nemali sme radosť, pretože to stále nebolo ono, stále tomu niečo chýbalo. A tak sme stretli v septembri (2014) vo Florencii na Pitti Fragranze na konci výstavy úplnou náhodou jedného marketingového riaditeľa. Pochádzal tiež z Rumunska a predtavil na Lucu Maffeia. Je veľmi mladý, ale má obrovské čaro osobnosti. Rozprávali sme sa a padli slová aj o tom, že pracujeme na novej kolekcii, o čom by mala byť a nakoniec sme povedali:  ak by si mal záujem a chcel to skúsiť, poď do toho, pošli nám nejaké vzorky. O dva týždne nás prekvapil dvoma prvotnými verziami vôní “Garuda” a “Nea”.
Niche Week: Takže tie najlepšie veci sa nám stanú zväčša “náhodou”.
Madalina: Áno. Súhlasím.

8. Aký typ vône preferujete?

Julien: Osobne? Dosť často parfémy striedam. Závisí to od nálady, od obdobia… závisí to od mnohých vecí, ale z našej parfémovej línie najčastejšie nosím Acqua Sextius v lete a teraz je to Garuda a tiež Nin-Shar.
Madalina: Vo všeobecnosti mám rada vône kde sú aj maskulínne ostré tóny ako aj typické dievčenské veci. Som dievča. Takže mám rada kvetinové, jemne púdrové tóny, s gurmánskym nádychom, ktorý nevytvára ťažkosť. Mám rada “šťastné” žiarivé parfémy.


9. Túžite niekedy predávať Vaše parfumy vo veľkých sieťach ale chcete ostať stále niche?

Julien: Ak máš na mysli predávať vo veľkých sieťach parfumérií, tak odpoveď je absolútne nie, to nie je náš koncept, naša predstava pre naše parfémy.
Madalina: Pretože naše parfémy vyžadujú čas, aby boli vysvetlené, čas na pochopenie ich príbehu. Naše parfémy vyžadujú miesto, kde sa im dostane pozornosti a správnej prezentácie.
Julien: Nechceme ich predávať v samoobslužných veľkých parfumériách, kde si môžete povedať: vezmem si ich 10.
Madalina: Chceme aby boli vnímané ako niečo neobyčajné, ako šperk, aby niekto, kto si ich kúpi mal pocit, že má v rukách niečo vzácne. Aby nestratili na nejakej zaprášenej poličke svoj lesk, svoju rafinovanosť. Predávame lásku, predávame sen, takže nemôže to byť ako keď prídete do supermarketu.
Julien: Ak by to tak bolo, vnímali by sme to ako zahodenie našej práce.
Madalina: Presne tak.


10. Súhlasíte s tým, že niche parfumy sú vrcholom kvality v parfumovom svete?

Madalina: Väčšina z nich áno. Aj značky ako Chanel, Dior a  Guerlain majú svoju neodškriepiteľnú kvalitu, majú rôzne kolekcie parfémov v rôznych úrovniach kvality, ale niche parfumový svet je slobodný v tvorení, vo výbere ingrediencií, nie je o trendoch, o cenách, o reklame…

11. Ako by ste teda charakterizovali niche parfumy?

Madalina: Niche? Nemám až tak rada slovo niche. Rada to všetko nazývam umelecké parfémy, vzácne parfémy, tradičné parfémy…
Julien: Hlavnou myšlienkou Jul et Mad je priniesť späť skutočnú esenciu parfémov, francúzskych parfémov, parfémov bez nálepiek eau de parfum, eau de toilette, eau de cologne…, proste tak ako kedysi – len “parfum”. Kúpiš si proste “parfum”, to je celé. A je jedno, či si žena alebo muž. Buď sa ti páči alebo nie. Žiadne štruktúry subdodávateľov, divízií, reklamné a marketingové oddelenia.
Madalina: Nesledujeme trendy, sme proti trendom. Používame take ingrediencie, ktoré zapadajú do našho príbehu, ktoré rozprávajú náš príbeh. Ak použijem termín Niche ako si ho použil ty, tak niche je niečo, kde môžeme nesledovať trendy, tabuľky spotrebiteľských trhov, náklady, zisky a straty. Nie je tajomstvo, že nezarábame milióny, ale je to vášeň a myšlienka vytvoriť to najlepšie z najlepšie, ktorá nás poháňa. Vytvoriť niečo, čo vytvára v zákazníkovi pocit, že má v rukách niečo veľmi vzácne, niečo, čo nemá každý. Vytvoriť niečo pre ľudí, ktorí chcú niečo odlišné a už sú unavení, keď stále počúvajú: teraz by si mala voňať ako Charlize Theron, teraz by si mal voňať ako Johny Depp (narážka na reklamnú kampaň nemenovanej masovej značky - poznámka NW). Chcú už od toho preč a vtedy sme tu my.
Julien: Mottom našej značky Jul et Mad je “Parfum sans compromise” – Parfém bez kompromisov.


12. Ak by ste mali vytvoriť parfum „ráno po prebdenej noci“ ako by voňal, čo by obsahoval?

Madalina: To by záležalo čo by sme v tú noc robili (srdečný smiech aj so Julienom) Mohli by sme pracovať, pretože aj to stáva, mohli by sme celý čas sledovať seriály alebo… robiť iné veci… počítať peniaze napríklad. Ale nie, žarty stranou, to by záviselo od… boli by tam nejaké živočíšne tóny alebo “istá sviežosť” (smiech).


13. Z predošlého pôsobenie máte bohaté skúsenosti s parfumovým priemyslom z rôznych kontinentov. Pôsobili ste v Amerike, Európe aj Ázii. Skúste nám priblížiť osobitosti týchto svetov a ako sa to odráža vo Vašej značke?

Madalina: Tieto skúsenosti ma uistili v tom, že parfém je univerzálny. Ľudia z rôznych kultúr, rôzneho pôvodu inak vnímajú vône, iné spôsoby používania vône, takže som mala šancu nielen pracovať v odlišných krajinách a na rôznych kontinentoch, ale aj tiež pracovať pre veľmi malé spoločnosti ako aj pre najväčšie. Takže to bola fantastická skúsenosť, pretože mi to dovolilo vidieť 360° okolo. Moja celá profesná kariéra aj moje štúdium boli koncentrované na toto odvetvie, na kozmetický priemysel. Aby som si zaplatila za štúdium, predávala som parfémy. A mať zakazníka pred sebou každý deň bola neuveriteľná skúsenosť. Bolo to v New Yorku a stretávala sa z ľuďmi zo všetkých kútov sveta. Takže všetky kultúry sa zišli pred vašim pultom a každá jedna osoba prichádzala s vlastnými túžbami, so svojim spôsobom pýtania sa na parfémy, so svojim spôsobom používania vône.


Niche Week: Takže to bolo veľmi farebné.
Madalina:  Veľmi farebné, bol to zdroj informácií a žiadna marketingová štúdia by nemohla poskytnúť toľko pohľadov a názorov. A záver z toho je: parfém je univerzálny, bez ohľadu na našu kultúru, na naše pozadie, na to akým spôsobom hovoríme o parfémoch… každý jeden z nás sa môže identifikovať s parfémom. Tak ako tak parfém prináša späť spomienky, je emocionálny. Dvaja ľudia sa môžu s tým istým parfémom identifikovať rôzne, ale vôňa sa jednoznačne prihovára k človeku. Parfém dokáže pohnúť s človekom a to je tá najkrajšia vec.


14. Vyrastali ste v Rumunsku. Čo máte v spojení s Rumunskom najradšej?

Madalina: Karpaty. Pochádzam odtiaľ. Som horské dievča. Je to moja mama, ktorá tam a je to vlastne celé take rodinné dedičstvo. Je tam všetko. Stále sa tam rada vraciam. Nezáleží na tom ako dlho som tam nebola, keď prídem, stále mám pocit, že som nikdy neodišla. Keď som bola v USA nebola som doma 8 rokov, ale teraz, keď žijem vo Francúzsku tam chodím niekoľko krát do roka.

15. Najobľúbenejšia vôňa z detstva?

Madalina: Ruky môjho otca. Fajčil. Bol veľmi tuhý fajčiar. Fajčil taký lacný tabak, ktorý sa predával v Rumunsku. Zbožnovala som svojho otca a pamätám si ako som s ním sedávala ako malá a vôňa tabaku z jeho rúk bola tá najkrajšia alchýmia v spojení s jeho vôňou. Najkrajšia vôňavá spomienka môjho detstva.


16. Čo pre Vás znamená úspech?

Madalina: Byť štastná, užívať si, zabávať sa, mať šancu robiť to čo ma v živote baví a byť šťastná keď to robím.
Julien: A môcť to všetko zdieľať. Jeden z najsilnejších zážitkov sa nám stal v Ženeve. Jedna osoba ovoniavala Acqua Sextius a začala plakať, priamo pred nami, pretože to v nej vyvolalo krásne pocity, spomienky. Len tým, že ovoňala nádherný parfém.
Madalina: A to je pre nás úspech. Nie je opísaný materiálne, ale reakciou osoby stojacej pred nami.

17. Čo bude podľa Vás trendom v parfumovom svete v nasledujúcich 10 rokoch?

Julien: Posledné dva roky tu bola explózia parfémových značiek. Z niečo okolo 100 niche značiek na svete to vzrástlo na niečo okolo 300-350 značiek v súčasnosti. Vytvára to priestor na diverzifikáciu. Niektorý odvázajú skutočne dobrú prácu, ale u niektorých mám pocit, že už nepatria k niche filozófii, chcú len proste zarobiť. Preto si myslím, že mnoho značiek zmizne z trhu, to určite a vznikne tam rozkol medzi skutočnými niche značkami, ktoré zostanú malými, raritnými, vyznávajúcimi filozofiu urobiť to najlepšie z najlepšieho a medzi tými, ktorý budú neprimerane rásť, zvyšovať objem výroby, znižovať kvalitu a používať marketingové a reklamné nástroje ako veľké spoločnosti,
Madalina: Existuje tu aj trend skupovania malých značiek veľkými spoločnosťami. A niektoré sú založené len preto, lebo snívajú že raz budú kúpené. Uvidíme. Je ťažké odhadnúť čo bude. Čo sa týka nasledujúceho trendu vo vôňach samotných, myslím, že sa vrátia soliflóry. Vidíme to aj na správaní spotrebiteľov.. Ľudia hľadajú niečo jednoduché, nekomplikované, čítateľné pre ich nos, s čím sa vedia ľahko stotožniť. Návrat k pohodliu a bezpečiu, návrat k veciam, ktoré môžu ľahko identifikovať.


18. Káva alebo čaj ?
Madalina a Julien: Káva.

Mamaliga alebo Foie gras?
Madalina: Pre mňa obe. Viem sa adaptovať veľmi rýchlo (smiech)
NW: Jedol Julien Mamaligu?
Madalina: Jedol. V Rumunsku pod donútením mojej mamy (smiech)

Kvety alebo čokoláda?
Julien a Madalina: Oboje.

Jul alebo Mad?
Madalina: Jul.
Julien: Mad.
(odpovedali naraz)

19. Už ste spolu manželia nejaký čas, už ste spolu niečo prežili, akú podobu má Vaša láska teraz?

Madalina: Myslím, že máme toľko zábavy ako sme mali aj vždy predtým
Julien: Myslím, že sme celkom šťastný pár, pretože spolu pracujeme, spolu žijeme, spolu trávime všetok čas 24/7.
Madalina: Na začiatku to bolo plné vášne, opustila som New York kvôli Julienovi, bol to veľký krok a tento rok oslávime výročie našej svadby. Myslím, že stále máme iskru, stále nás to baví a radi spolu zdieľame všetky veci ako predtým a plus je, že sme dospeli, naša láska dospela, sme viac, hlbšie prepojení a je to aj vďaka tomu ako povedal Julien, že spolu trávime všetok čas. Máme pocit celistvosti, intenzívnosti, jeden druhého poznáme lepšie. Láska je stále tu.


Ďakujem za rozhovor.

Madalina: Ďakujeme Štefan, bolo nám potešením.

Julien a Madalina na slávnostnom otvorení prezentovali svoje vône pri pulte, ktorý sme pre nich pripravili v benátskom štýle, pretože Benátky, to je ich vôňa Amour de Palazzo, Benátky, to je symbol lásky, lásky, ktorá visí nad každým z ich parfémov.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...